Umetnici/Artists

Orkestar Tušta i tma (Srbija)

BEOGRAD

7. 10. 2017. u 20h, Velika dvorana Kolarčeve zadužbine

Studentski trg 5

Koncert: Orkestar Tušta i tma (Srbija)

  • Bratislav Radovanović – gitara
  • Maks Kočetov – alt saksofon
  • Rastko Obradović – tenor saksofon
  • Aca Pejčić – klavir, rhodes
  • Branislav Radojković – bas, efekti
  • Pavle Popov – kontrabas
  • Tom Feđa Franklin – bubnjevi, perkusije
  • Marko Milivojević – perkusije
  • Veljko Nikolić – Papa Nik – perkusije

 

Fraza ’tiha voda breg roni’ mogla bi se bez problema primeniti na beogradskog slikara, gitaristu i kompozitora Bratislava Radovanovića. Davne 1993. u Prištini osnovao je bend Fish in Oil, koji u naredne dve decenije prolazi kroz niz personalnih i stilskih transformacija, da bi u poslednjih nekoliko godina dobio svoje sadašnje obličje. Na tragu svog gitarskog heroja, Marca Ribota, te njujorške scene predvođene legendardnim Johnom Zornom, Radovanović donosi u Srbiju duh smelog eklekticizma koji razbija tabue i granice, Tamo gde se razuzdani fri-džez susreće sa sinematičnim pasažima, a divlji pank sa tangom i valcerima, ovaj sada već zreli gitarista srednje generacije nalazi svoje prirodno utočište.

Nakon nekoliko uspešnih Fish in Oil albuma i pozicioniranja prevashodno na domaćoj džez sceni, Radovanović nastavlja da traga za novim izazovima. Na predlog našeg organizacionog tima, sprema specijalnu festivalsku produkciju – Orkestar Tušta i tma! Ovaj devetočlani ansambl će imati svoj premijerni nastup upravo na Nova Festivalu, ujedno i kao svojevrsnu posvetu samoj manifestaciji, sa kompozicijama koje poprimaju svoje konačno obličje dok pišemo ove redove!

Kako sam autor objašnjava, muzika grupe se ne može žanrovski odrediti, a predstavlja njegov pokušaj da nađe „pravi balans između racija i emocija, ulice i akademije”. U tom smislu ova muzika se kreće od jasno raspisanih i aranžiranih tema, pa sve do slobodno improvizovanih delova, a same kompozicije nalaze inspiraciju sa jedne strane u muzici Alberta Aylera i takozvanog militantnog džeza Charlesa Mingusa, Maxa Roacha i Archieja Sheppa, preko Waitsovskih iščašenih valcera, pa sve do neizbežnog uticaja filmske muzike. I dalje Bratislav opisuje i poentira: „Ritam sekcija sa trojicom perkusionista nastoji da stvori apokaliptičnu podlogu za duvačku sekciju i klavir i gitaru, koja se često tretira perkusivno i pridružuje udaraljkama u kreiranju atmosfere. Muzika ove grupe je još jedna subjektivna slika objektivne stvarnosti.” Ukratko, premijerni nastup novog benda, muzičara i kompozitora u naponu snage – ima li bolje preporuke!